Valborg đŸ”„

ValborgsmĂ€ssoafton Ă€r sĂ„ förknippat till Bua och Bua musikkĂ„r (numera varbergs kustband). 

(null)

Det var Alltid svinkallt och vi skulle marschera frÄn VÀröhallen genom hela byn och slutligen komma ner till BÄle dÀr valborgselden var tÀnd.

Hela Bua marscherade med facklor efter musikkĂ„ren och lĂ€ngst fram vi Drillflickor, med Tamburmajoren i tĂ€ten, jag Minns Ă€n idag hur jag sĂ„g upp till henne, har för mig att hon hette Linda(?) hon var sĂ„ cool! đŸ€·đŸœâ€â™€ïž
Det dĂ€r med Valborg, Bua, BĂ„le, musikkĂ„ren...Ă€r verkligen för mig ett fint minne som alltid kommer att hĂ€nga med tror jag!
 â€ïž 

I Ă„r blir ju Valborg inte det samma som vanligt, inte för att jag firat i Bua pĂ„ mĂ„nga Ă„r, men Ă€ven med tanke pĂ„ viruset  đŸ™„ 

Var rĂ€dda om er đŸ™đŸ»






#1 - - Anonym:

Hej Jenny, jag har ocksĂ„ spelningarna med musikkĂ„ren vid valborg o lucia som fina minnen. Och alla roliga kvĂ€llar i vĂ„r fina trĂ€ningslokal i Bua centrum. Tack för pĂ„minnelsenđŸŒ· Glad valborg/ Linda Andersson

Svar: Linda=”den Linda”?
Det var verkligen en hĂ€rlig tid i Bua, mĂ„nga minnen 💕
Tack detsamma! đŸ”„
Jenny