Höst

(null)

26/9-22 Numera innebär helger för mig lite ledighet och återhämtning, om jag inte jobbar i korvkiosken förstås, men helgen som varit har varit helt ledig från jobb men såklart fylld med annat, det har varit fotbollscup, barnkalas, valpkurs och stall. Vädret har varit regn mer eller mindre hela helgen, det i sig är ju inte så kul men måste man inte vara ute så funkar ju det också, vad har man för val liksom…på Stellas valpkurs hade vi ändå tur med vädret då det regnade innan kursen och sedan var det faktiskt uppehåll så vi kunde vara ute och göra övningarna innan det var fikapaus och valparna får lite vila i bilarna. Under pausen öppnade sig himmeln och efteråt fick vi vara inne i ladan och göra de sista övningarna, Stella var lite med sansad den här gången, allt var ju inte nytt…men hon blir övertaggad av alla intryck och sover gott i många timmar när vi kommer hem! Mindre kul för fotbollscupen, som faktiskt är (tror jag) Sveriges största cup för enbart tjejer, över 100 lag invaderar samhället under en helg varje år, jättekul! Men just denna helgen öste regnet ner och det var en dyngsur tjej som kom hem när dagarna var slut, rätt nöjd över spelet även om de inte vunnit. Jag har ju tidigare drivit verksamhet med islandshästar, bla ridterapi, nu har jag bara två hästar kvar men fortfarande lite ridning för barn och ungdomar med funktionsvariationer, både psykisk ohälsa, neuoropsykiatriska diagnoser och fysiska funktionshinder. Denna helgen hade jag bokat en tjej som skulle komma och hälsa på för att ev börja rida hos mig, jag och Stella träffade henne och hennes mamma i stallet och hon fick hälsa på både häst och hund och vi gick en promenad i skogen. Vi får se om det blir fortsättning för henne eller inte. Idag skjutsade jag barnen till skolan då det är dags för deras vecka i sitt andra hem, det betyder ju att de har en del saker som ska med och att de ska åka buss efter skolan och inte kan ta med sina cyklar. Så när alla är iväg i respektive skolor så är det snart dags för mig att ta tag i denna dagens jobb, både massage och vaxning är bokat och så kommer hovslagaren till stallet så det blir lite stallhäng också mellan kunderna. Hoppas på en bra dag trots tråkvädret!